figur4

Referater fra De Blå Drenges ture

Hamburg

Drengene mødtes under uret på hovedbanegården med rejsetaskerne klar til den store Hamburg-tour. Efter fouragering gik vi mod lyntoget, der ventede utålmodigt på afgang. De reserverede pladser blev indtaget og vittighederne fløj allerede i luften, så medpassagerer fortrak i hastigt tempo. Ringsted, Underbælt og Odense blev lagt bag os og i Fredericia indtog vi de reserverede pladser i et andet tog. Frokosterne blev spist med stor velbehag. Vi landede i Hamburg til tiden, og gik herefter til hotellet, der lå blot to minutter fra hovedbanegården, hvilket afslørede hotellets niveau og kvarterets kvalitet. Heldigvis for det, for vi fik store oplevelser her i kvarteret. Derom senere.

Vi blev indlogeret og straks herefter blev den nærmeste beverding afdækket. "Charles Chaplin" på den anden side af gaden var navnet og her var kunder og tjenere uden tvivl medlemmer af det gode selskab LGBT+. DBD+ (De blå drenge i plusfours) lod sig dog ikke anfægte, og fortsatte helt efter planen til restaurant Old Commercial Room, med taxa. En restaurant fra 1795, hvilket tydeligt kunne ses. Her blev tillige serveret mad fra dengang. Carsten fik en pølse så stor som rundetårn på tværs, og Jan og Benny kastede sig ud i en vildsvineskanke der om muligt var endnu større. Heldigvis spiste de kun 10 %, hvilket kunne være den direkte årsag til at de overlevede dette måltid. Ved den efterfølgende aftentur kom vi vidt omkring, herunder Reberbahn og Herbertstrasse med en naturlig række af efterfølgende stående vittigheder. Alle kom dog sikkert hjem til hotellet igen - helt uden mén.

Næsten dag tog vi til havnekvarteret, og direkte over i en havnerundfart. Hamburg havn er kæmpestor, ligesom de skibe der lå og lastede eller lodsede. Vi gled forbi skibe, Elbharmonie og en række smalle kanaler. Kafferisteriet var næste mål, hvor vi spise frokost og drak hjemmebrygget kaffe - selvfølgelig. Går den så går den, og det var lige hvad vi gjorde. I raske skridt gik vi til den ældste sømandsknejpe i Hamburg, Altona og omegn. 300 meter bildte lederstaben os ind vi skulle gå. Efter 4 gange 300 meter, med ny olympisk rekord, kom vi dog frem og indtog en velfortjent øl, hvorefter regnen lagde sit tunge åg på os.

Vel tilbage på hotellet, gjorde vi os klar til at drage til endnu en gammel knejpe for at indtage aftensmaden. Der blev igen serveret vildsvinets lyksagligheder i skiver og pølser og alt på ét brædt. Her var grøntsager en by i Ru...... Dejligt at prøve for nogen, mens andre foretrak en gemen "hamburger". Vi kom dog vel tilbage til hotellet, og da natten stadig var ung, lagde vi an på personalet på cafeen "Charles Chaplin". Løse håndled og mærkværdige vine fra eksotiske lande afsluttede aftenen, heldigvis og tak for det.

Den sidste dag, tog vi til Elbharmonie og så Hamburgs vartegn indefra, med flot udsigt over havnen. Herefter vendte vi tilbage til vores spændende hotelkvarter og spiste frokost på Hansplatz, hvorfra vi kunne tage bestik af glædespigernes poseren på pladsen for at tjene til det daglige brød, mens vi blå drenge væltede os i frokostbordets glæder. Som fra Elbharmonie var der også her en herlig udsigt. Efter frokost hentede vi vores tasker på hotellet og gik til hovedbanen for at tage plads i vores tog, der tog os den direkte og lige vej hjem.

Tak til arrangsjanterne Benny og Torben for en sjov og god tour til Hamburg.

Den blå dokumentarist.
Klik her og skriv din kommentarer til redakskøren.
jul21
De blå drenge er klar til afgang mod Hamburg
ds2
Frokosten blev indtaget på behørig vis i toget
ds06
Old Commercial Room. Læg mærke til skiltet over Carsten. Svingning med pjoverten forbudt
ds3
En pølse på størrelse med et eller andet
ds4
En vildtsvineskanke der om muligt var endnu større
ds05
Johny som sømand og på hjemmebane i sømandsknejpen
ds06
Endnu mere vildsvinekød på et brædt
ds05
Johny forsøger at indtage alt dette svineri på en gang
Ikke alle overlevede hængebugsvinets hærgen
Der blev gået til den og mindst 4 x 300 meter med ny olympisk rekord blev det til
Så stod formanden dog også af. End ikke 6 øl kunne vække ham
Torben sugede nektar ud af blomsterne og fik en ansigtsfarve derefter
Udsigten over den store havn var uforlignelig
ds05
Havnerundfarten var en stor succes, især med øl om bord
Vi sejlede forbi Elmharmonie som tronede flot i vandkanten
De store transportskibe var større end man kunne favne